4 Dimensionale Massage

5 Praktische tips voor meer kernbewustzijn

| Geen reacties

in my hands. Green stones – Diana Lynn Thompson http://www.dianathompson.net/

 

Waarom zou je nu meer kernbewustzijn willen? Als er in onze kern (buik, bekkenbodem, psoas, lendenwervels, heiligbeen, bekken) meer ruimte en kracht ontstaat, zal de rest van het lichaam meer gaan stromen. We kunnen van alles doen om ons lijf in balans te maken maar als onze kern geen bewustzijn heeft, is het dweilen met de kraan open. Onze kern geeft stabiliteit. Niet alleen fysiek maar ook emotioneel en mentaal. Het maakt dat je makkelijker prikkels kan verwerken, je ervaringen kan integreren. Het zorgt ervoor dat je geaard bent en in het nu aanwezig in je lijf. Het is je krachtcentrum en geeft je het vermogen om te handelen.

Zonder deze kern is elke ontwikkeling als bouwen aan een huis zonder stevig fundament. Vroeg of laat stort dat in. En deze kern – verbonden met onze instincten – is precies de plek waar wij mensen het meest van verwijderd zijn. Echt verlicht leven en bewustzijnsverhoging beginnen bij deze kern. Een stap die te vaak overgeslagen wordt of waar we te snel in gaan. En die, wáár we ook in onze ontwikkeling zijn, elke keer opnieuw weer om verdieping vraagt. Zodat we een bloeiende boom kunnen zijn die stevig geworteld is.

– Lachen
Lachen zet je kern in beweging. Door de trilling wordt je buik gemasseerd. Kijk een lachfilm of lach eerst nep totdat je vanzelf de slappe lach krijgt.
– Rugdekking
Zorg voor een volle rug. Leg je handen op je onderrug, ben met je aandacht daar en neem je ademhaling waar. Kijk na een tijdje of je ademhaling nog meer naar je handen kan laten gaan. Als je met iemand in gesprek bent kan het ook al helpen om je rug tegen de stoelleuning te hebben. Wordt je zo bewuster van je rugdekking en voel jezelf gesteund.
– Buikmassage
Koop in een speelgoedwinkel een houten balletje. Ga comfortabel liggen. Leg het balletje in de navel en geef zachtjes druk en voel wat dat in je lijf doet. Draai en druk en spiraal op een manier die fijn voelt naar buiten en ook weer naar binnen. Voel 10 minuten na met je handen op je buik.
– Spelen met je bekkenbodem
Ga op een stoel rechtop zitten en leg je hand onder je bekkenbodem. Span je bekkenbodem aan en ontspan. Voel wat dit in je lijf doet. Doe nu het zelfde en doe met je mond als of je iemand een kus geeft. Voel wat dit met je bekkenbodem doet. Als die nog niet mee doet geef je nu een kus terwijl je bekkenbodem aanspant en weer ontspant. Doe dit zo lang en vaak als goed voelt. Als je er wat meer gevoel mee hebt kan je het zonder hand en kus ook gewoon doen als je op de bus staat te wachten.
– Rondjes draaien met je heiligbeen
Ga op een niet al te zachte ondergrond liggen met je knieën opgetrokken. Maak van je duimen en wijsvingers een driehoek, leg deze onder je heiligbeen. Terwijl je jouw knieën stil houdt, beweeg je bekken van voor naar achter op je vingers en van links naar rechts. Als dat lukt kan je een rondje gaan draaien achter, links, voor, rechts enz. Draai na een aantal keer om. Als je klaar bent haal je jouw vingers weg en voel nu na hoe je heiligbeen op de grond ligt.

Bij alle tips geldt: nodig jezelf uit, zorg ervoor dat het leuk is en dat je niet te veel je best gaat doen. Wat daarvoor heel goed helpt is om je ogen zacht en ontspannen te houden en te blijven glimlachen. Al gaat dat bij tip 1 natuurlijk automatisch. Wil je jouw kernbewustzijn nog meer verdiepen dan kun je naar mijn workshop komen of een afspraak maken voor een 4 dimensionale massage.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.